Go Back   RCCrawler Forums > RCCrawler Brand Specific Tech > Axial AX10 2nd-gen
Loading

Notices

Like Tree56Likes

Thread: 2.2S Robbob's new direction

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2018, 01:40 PM   #1
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default 2.2S Robbob's new direction

Well never been in the 2nd generation area before so figured I would post up some tid bits as I go along on my new shafty rig.

Sold the team truck Gen2 a while ago and knew I had to if I wanted to push myself for something new. I've been dreaming portals for some time now and call me crazy I think they can work.

Thought about Traxxas - nah too much work to make them work for competition width. The locker would be cool for the rear and the rules dont say no but oh theres the rule against more then 2 channels, hmmm.

Thought about Gmade - had them in the past, know the inner workings and the width could work. But TLT style gears with no OD/UD options and no reduction in the portals. Hmmmm nah wouldnt be happy.

Knew High Altitude Performance had been working on some 3d printed portals for some time now and Ive been eyeballing them. Now I had a reason to go portals. While I was at it I grabbed his Enigma center section for the AR44's and his angled link mount sections.

Parts came - grabbed some CF tubes and started mocking things up. Rear was pretty easy with a centered SSD Pro44 pumpkin. The front was gonna be the excitement, what to do what to do.

I offset the front gear box and started drawing the axle plate for it. Thankfully having two 3D printers it helped with trying and fitting things before having to waste any material.

Got some carbon cut for the front housing, got a small flat truss for the rear and got my trap door battery mount printed how I want it.

Axles ready I test fitted some wheels and yup, portals hit. Couple ideas and conversations later I redrew a modular setup. Still a glue on wheel and with in the rules they clear the portals with room for weights.

Still a work in progress but figured Id show some shots of what I been tinkering up. Might have it read for nationals but not pushing it too much. Gonna go up on links next week and get the compressed wheel base dialed in. After that its just electronics and shoe horn in a transmission.

More to come as it comes together. Thanks for looking
Attached Images
     
Robbob is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old 06-12-2018, 01:41 PM   #2
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

couple more shots along the way
Attached Images
     
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2018, 07:41 PM   #3
Quarry Creeper
 
Join Date: Jul 2013
Location: california
Posts: 409
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

wow, those axles are epic. you sir are an evil genus.
Dezertdirt is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2018, 07:57 PM   #4
I wanna be Dave
 
Join Date: Aug 2004
Location: Tri-cities, WA
Posts: 3,673
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

That shock holder is sick! I must have one, what's the source?

Oh yea, the axles are ok too I guess.
WHITE-TRASH is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 05:33 AM   #5
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by Dezertdirt View Post
wow, those axles are epic. you sir are an evil genus.
Thank you sir, Im excited about running these.


Quote:
Originally Posted by WHITE-TRASH View Post
That shock holder is sick! I must have one, what's the source?

Oh yea, the axles are ok too I guess.
High Altitude Performance - Facebook (cant link it from works computer)
and Shapeways (https://www.shapeways.com/shops/high...mance-rc?li=pb) has them.

Facebook you can get ahold of him and he'll put them together for ya or Shapeways tells you what gears and bearings you need to make the portals yourself.
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 07:27 AM   #6
I wanna be Dave
 
Join Date: Sep 2008
Location: PA
Posts: 8,453
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Those axles are sexy! Nice!
Robbob likes this.
JatoTheRipper is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 07:50 AM   #7
I wanna be Dave
 
Join Date: Aug 2004
Location: Tri-cities, WA
Posts: 3,673
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by Robbob View Post
Thank you sir, Im excited about running these.




High Altitude Performance - Facebook (cant link it from works computer)
and Shapeways (https://www.shapeways.com/shops/high...mance-rc?li=pb) has them.

Facebook you can get ahold of him and he'll put them together for ya or Shapeways tells you what gears and bearings you need to make the portals yourself.


Casey makes some cool stuff but I dont see that shock building stand in his store. I need one in my life.
WHITE-TRASH is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 08:51 AM   #8
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by WHITE-TRASH View Post
Casey makes some cool stuff but I dont see that shock building stand in his store. I need one in my life.

Ohhhh .... shit that things old, probably as old as you lol. Its an old Racers Edge thing Ive had since late 90's.

Looks like Protech is making them now and with a little drawer.
https://www.amainhobbies.com/protek-...k-8320/p478602
rockhugger likes this.
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 10:27 AM   #9
I wanna be Dave
 
Join Date: Sep 2008
Location: PA
Posts: 8,453
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by Robbob View Post
Ohhhh .... shit that things old, probably as old as you lol. Its an old Racers Edge thing Ive had since late 90's.

Looks like Protech is making them now and with a little drawer.
https://www.amainhobbies.com/protek-...k-8320/p478602
There are many knockoffs of that stand, but this is the first time I've seen a drawer.
mikemcE likes this.
JatoTheRipper is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 06:38 PM   #10
RCC Addict
 
Join Date: Feb 2009
Location: Detroit
Posts: 1,412
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by Robbob View Post
Ohhhh .... shit that things old, probably as old as you lol. Its an old Racers Edge thing Ive had since late 90's.
ofna actually. unless they were the same. I have a yellow one myself. mine has a magnet for e clips and what not.

quick question.. you don't plan on using the stock rear upper link mount on the pumpkin do you? cause that plate has me thinkin a whole too much right now.
CM9000 is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 08:12 PM   #11
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by CM9000 View Post
ofna actually. unless they were the same. I have a yellow one myself. mine has a magnet for e clips and what not.

quick question.. you don't plan on using the stock rear upper link mount on the pumpkin do you? cause that plate has me thinkin a whole too much right now.
Ohhh I think you nailed it, mine had the magnet thing too. Its sooo old its actually CA'd together from the years.

Yup gonna use the stock housing spot for links. With the portals raising everything it would change too much for my likings it I went taller. Plus throw off my triangulation likes.
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 08:25 PM   #12
RCC Addict
 
Join Date: Feb 2009
Location: Detroit
Posts: 1,412
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

well.. the lower links are raised from the center of the wheels. I would think it wouldn't cause an issue.

just might be a awesome tuning option you could then look into maybe.

and the shock stand lol. I won mine at a race 2 years ago. it was new in the package still. I barely use it.

do you have a Tamiya shock pump? saves time on bleeding the shocks.
CM9000 is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 08:58 PM   #13
I wanna be Dave
 
Join Date: Aug 2004
Location: Tri-cities, WA
Posts: 3,673
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by Robbob View Post
Ohhhh .... shit that things old, probably as old as you lol. Its an old Racers Edge thing Ive had since late 90's.

Looks like Protech is making them now and with a little drawer.
https://www.amainhobbies.com/protek-...k-8320/p478602

As old as me? I graduated high school in the mid 90's.

Thanks for the link, I'll have to build something like that because I'm a cheap/broke ass.
WHITE-TRASH is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 10:01 PM   #14
RCC Addict
 
Join Date: Feb 2009
Location: Detroit
Posts: 1,412
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by WHITE-TRASH View Post
As old as me? I graduated high school in the mid 90's.

Thanks for the link, I'll have to build something like that because I'm a cheap/broke ass.
Stop lyin. Haha. If you know a guy with a 3d printer.. And now a cad savy guy..

Sent from my LGMP260 using Tapatalk
CM9000 is offline   Reply With Quote
Old 06-13-2018, 10:20 PM   #15
I wanna be Dave
 
Join Date: Aug 2004
Location: Tri-cities, WA
Posts: 3,673
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by CM9000 View Post
Stop lyin. Haha. If you know a guy with a 3d printer.. And now a cad savy guy..


I know a person that is both that will soon own me a big favor.
Robbob and mikemcE like this.
WHITE-TRASH is offline   Reply With Quote
Old 06-14-2018, 05:26 AM   #16
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by CM9000 View Post
well.. the lower links are raised from the center of the wheels. I would think it wouldn't cause an issue.

just might be a awesome tuning option you could then look into maybe.

and the shock stand lol. I won mine at a race 2 years ago. it was new in the package still. I barely use it.

do you have a Tamiya shock pump? saves time on bleeding the shocks.
Nah never bought a shock pump, should have years ago with the touring car racing lol. I just let them bleed as they sit, usually build my shocks while Im doing something else so they have time.


Quote:
Originally Posted by WHITE-TRASH View Post
As old as me? I graduated high school in the mid 90's.

Thanks for the link, I'll have to build something like that because I'm a cheap/broke ass.
Ok a little longer then you been out of high school
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2018, 06:51 AM   #17
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Waiting for some minor but important parts I got a couple things done in prep for the truck.

Printed up some weight hangers for the portals and got some rovers mounted up. Still have to shave the sidewalls on the tires.

Also got the cheeseburg reworked for the chassis, stacked the gears a little different. Gonna change a couple cosmetics to it and have to make a new skid for it. Hoping for a fire up run by end of the month.

Few more pics for now.
Attached Images
    
Stormin2u and roksloski like this.
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2018, 07:50 AM   #18
I wanna be Dave
 
Join Date: Aug 2004
Location: Tri-cities, WA
Posts: 3,673
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

That's not enough weight unless you have depleted uranium slugs.
WHITE-TRASH is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2018, 08:16 AM   #19
Custom Carbon Fiber
 
Robbob's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Connecticut :(
Posts: 4,276
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Quote:
Originally Posted by WHITE-TRASH View Post
That's not enough weight unless you have depleted uranium slugs.
unObtanium ... its actually 5* heavier then titanium. Want some?
Robbob is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2018, 08:19 AM   #20
Pebble Pounder
 
Join Date: Feb 2018
Location: Goshen
Posts: 107
Default Re: 2.2S Robbob's new direction

Sent from my SAMSUNG-SM-G920A using Tapatalk
Steve g is offline   Reply With Quote
Reply



2.2S Robbob's new direction - Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Robbob's Fundra Tundra Robbob 1.9 Scale Rigs 75 10-13-2016 01:18 PM
Robbob's 2012 Chump RT Robbob Axial XR10 256 10-02-2012 07:20 PM
Robbob's CDW Robbob Axial AX-10 Scorpion 42 05-02-2009 07:35 PM
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -6. The time now is 01:44 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright 2004-2014 RCCrawler.com