Go Back   RCCrawler Forums > Regional > Outside the US
Loading

Notices

Thread: **The Netherlands **Dutch crawlers

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 04-04-2016, 12:51 PM   #161
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Is er eigenlijk een speciaalzaak op het gebied van crawlen in nl?
V8HP is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old 04-04-2016, 01:16 PM   #162
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2014
Location: holland
Posts: 253
Default Re: **The Netherlands **Dutch /belgium crawlers

Jahoor. Het bloeit hier af en toe op. De Wraith is een leuke auto, je kan er alle kanten mee op. Van crawlen tot racen (hoewel het nooit een slash zal worden).
Ik weet niet in hoeverre je Wraith al geupgrade is maar hou er rekening mee dat als je brushless gaat, en dat ook gaat gebruiken, de standaard aandrijving het vrij snel opgeeft.
De stickies bovenaan het Wraith forum zijjn erg nuttig.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
wouterb is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 02:05 PM   #163
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Mooi zo!!!

Zit nu ook brushless in ( trackstar oid ) volgens mij niet echt kwaliteit. Zitten al een hoop aluminium upgrades op. Geen idee welk merk.
Moest toevallig wel weer een originele driveshaft er onder schroeven was de helft verloren. Eens kijken hoe lang die het vol houd 😁
Vorige eigenaar deed niks met locktite, en heeft ook een hoop kapot gedraaid. Kom je natuurlijk pas later achter 😁

Dus alles bij elkaar kan ik nog wel flink wat investeren
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 02:12 PM   #164
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2014
Location: holland
Posts: 253
Default Re: **The Netherlands **Dutch /belgium crawlers

Standaard shafts kun je verstevigen door een 6mm buisje in binnendeel te duwen. Trackstar is van Hobbyking. Geen topmerk maar zeker bagger. Is ie gesensored? Dat is eel een must voor langzaan rijden (crawlen/trailen). Een hoge KV (3500+) helpt ook niet.
Verder zijn de platic tandwielen van de transmissie een zwakke schakel.
Loop de upgrade stickies even door, leer je een hoop van.

Last edited by wouterb; 04-04-2016 at 02:17 PM.
wouterb is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 02:25 PM   #165
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default

De motor is gesensored en rijd ook verder wel goed alleen elke keer onder het rijden raak ik ineens mijn achteruit kwijt. Denk dat de regelaar zijn beste tijd heeft gehad.

Tandwielen moet ik nog eens nakijken wat erin zit
Goeie tip trouwens voor de driveshafts 👍🏼👍🏼👍🏼 met wat voor combo rijden jullie allemaal. ik zie hier heel veel Holmes voorbij komen maar is dat wel normaal te verkrijgen in NL?

Last edited by THX_138; 11-16-2017 at 09:23 AM.
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2016, 02:05 AM   #166
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2014
Location: holland
Posts: 253
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Ik heb het idee dat de Wraiths behoorlijk ondervertegenwordigd zijn Nederland. Het aantal SCX-en is iets groter. Daarvan rijdt het grootste gedeelte met een brushed set up. Van Wraiths die ik ken rijdt de helft met een brushless set en de andere helft met een brushed motor. DE brushed rijders doen het met 55t. behoorlijk crawlstyle dus. Brushless: allemaal rond de 3200KV op 3s. Ja, dat gaat hard. nee, dat is niet te sturen. Ja, zonder upgrades draai je alles in splinters. (ask me how I know....)

Wat zijn jou ambities met je Wraith? hard of handig? ultra4 of camel trophy?
Ik ben een beetje van het hele snelle afgestapt. Het chassis trekt dat slecht, zonder serieuze aanpassingen (€€) aan het rijwielgedeelte. racen tegen andere (dedicated) racers zal je nooit winnen. Elke crash betekent schade.
Ik merkte bij mezelf dat ik steeds meer de uitdaging van technische terreinen op ging zoeken; bos/boomwortels, zand, stenen. En afgezien van een 15 of 20mtr sprint of even een duin aanvallen (FOFF-style) deed ik weinig met de snelheidspotentie.
Netjes langzaam rijden kan wel met een gesensorde brushless motor, maar beheerst blijven met zoveel power onder de vinger....uitdaging.
Met een tammere motor (nu 35t brushed ofwel op 2s ofwel op 3s) kan je veel beter trailen/crawlen. Spulletjes blijven langer heel en een wraith kan 'out of the box' prima meekomen met de scalers en trailers in den lande. wel zo leuk en gezellig.
wouterb is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2016, 02:42 AM   #167
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

ik wil meer technisch rijden. als ik wil knallen pak ik de slash wel (is inmiddels wel aardig bullit-proof door schade en schande)
Als ik nu met de wraith ga spelen gaat het eigenlijk zo langzaam/moeilijk mogelijk. Moet ik ook zeggen dat een beetje gang ook wel lekker is.

Een viend van mij rijdt met een cr-01 en daar zit echt geen gang in, wel erg sterk. Dat sterke is wel mooi maar die slakkegang..........

En die speciale brushless combo's voor crawlers van bv novak, is dat wat?
of voor het crawlen gewoon brushed gaan.

Ik ben er namelijk nog steeds niet over uit wat te kopen.
is ook weer een moeilijke vraag natuurlijk.
Zelfs na het lezen hier op het forum ben ik er nog niet uit
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 01:32 AM   #168
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2013
Location: Wijnandsrade, NL
Posts: 357
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Een CR-01... Best capabel hoor. Alleen voor het echte technische rijden minder geschikt door zijn hogere zwaartepunt (veelal hardbodies hé).

Over Holmes hobbies. Klopt, die zijn in Nederland (Benelux) moeilijk te krijgen... Maar er is hoop en ik ga nu voorzichtig mijn mond voorbij praten. Asiatees is in gesprek met HH en die gesprekken zijn al ver, erg ver... Daardoor zou HH voor ons ook bereikbaarder worden. Asiatees heeft al de mooie Tekin combo's in het assortiment zoals die wel erg mooie FXR esc met 35T HD motor Tekin FXR ESC Crawler Combo - 35T Heavy Duty Motor TK/TT2109

Je kunt van een Wraith een erg capabele crawler maken, net zoals dat ook voor de RR10 geld. Ik was altijd een andere mening toegedaan, maar de laatste weken heb ik wat jongens er verdomd mooi mee zien rijden. Ook op technische stukken.

Het is overigens geen harde voorwaarde om hoog in de KV's te gaan bij brushless. Zelf heb ik onlangs mijn COD build afgeleverd. Een op een SCX10 chassis gebaseerde build met de wielbasis van de Wraith die op technisch rijden "ontworpen" is. Zit een simpele sensored 17,5T brushless in en die komt aardig mee.
Over een maandje of anderhalf neem ik het ding mee naar de Ninglinspo en daar heb ik power nodig, dus gaat hij daar op 3S.

Verder heb ik SCX'en heel mooi zien presteren met een 21,5T brushless. Zolang het maar sensored is...
MaFoDes is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 01:51 AM   #169
Pebble Pounder
 
Join Date: Dec 2008
Location: Belgium
Posts: 184
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Als je graag materiaal van Holmes Hobbies wilt bestellen in Europa, kan je ook bij deze verkopers kijken:

FANATIC RC

Goede site, goede prijzen alleen in het frans.
Zou een goede service hebben.

Modellbau Heinzinger GmbH

is ook een prima site, redelijk bekent bij de crawlers.


Illya, super als Asiatees HH binnenhaalt als leverancier, wordt het gamma van Asiatees nog groter.


De CR-01 blijft een super wagen. Was een van mijn eerste wagens en spijt dat ik deze heb weggedaan. Inderdaad spijtig dat het zwaartepunt te hoog ligt. Maar mechanisch is dit een beest. Zijn gearbox is oersterk, moeilijk stuk te krijgen. En de vering is ook een mooi staaltje techniek. Door vele is deze ook aangepast geweest naar alleen de schokdemper. En met het juiste motertje er op, gaat deze ook best goed, maar het is geen slash of dergelijke.
Sir Steven is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 08:39 AM   #170
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Mooie adressen ������������
Ik zal ook asiatees in de gaten houden.

Alleen de keuze brushed of brushless ik ben er nog steeds niet uit.
Er zit nu een brushless (sensor) 21.5t setje in en doet het ook langzaam goed.
Alleen de regelaar blijft klooien.
Kan je ook te zware lipo's gebruiken waardoor je regelaar en servo op een gegeven moment gaan haperen ?
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 08:56 AM   #171
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2014
Location: holland
Posts: 253
Default Re: **The Netherlands **Dutch /belgium crawlers

Hooguit het Voltage kanneen probleem opleveren. Als je 3s gaat rijden terwijl de regelaar max 2s kan hebben. Of een zware servo die teveel amperes trekt.
wouterb is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 12:22 PM   #172
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Het is echt iets van de laatste tijd. Servo hapert echt sinds kort. Dan stuurt ie nog wel met de wielen van de vloer maar staand op de grond niet.
En de regelaar stopt dan weer met achter uit rijden.
Word er gek van.
Dus ik denk dat ik alle elektronica ga vervangen.
Vandaar al die vragen ��
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 12:59 PM   #173
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2014
Location: holland
Posts: 253
Default Re: **The Netherlands **Dutch /belgium crawlers

Het kan zijn dat je servo stuk is, of stroef gaat lopen. Dan trekt ie veel stroom als ie 'eraan moet trekken'. Zonder externe BEC wordt de servo (via de ontvanger) gevoedt door de interne BEC in de regelaar. Die gaat, zeker bij oudere regelaars, bij 3A wel over zijn nek. En de regelaar flipt. Een fenomeen dat 'brown out' genoemd wordt.
Kortom vervang eerst de servo of plaats een externe BEC.
wouterb is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2016, 01:35 PM   #174
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2013
Location: Wijnandsrade, NL
Posts: 357
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Quote:
Originally Posted by V8HP View Post
Ik zal ook asiatees in de gaten houden.
Ik ga even brutaal zijn, maar vriendelijk vragen mag altijd toch...
Als je naar A'tees gaat, gebruik dan dit linkje of bookmark het.
Het is mijn RcPal code. Als iemand dat gebruikt, krijg ik 3% in storecredits. Een manier voor mij om wat extra te sparen voor nieuwe goodies

RC Store and News for Cars, Quads, Upgrade Parts ATees.com

Servo's blijft ook een apart verhaal. Ik hoor soms veel horrorverhalen. Zelf klop ik het af e heb best wel geluk met mijn servo's. Ondanks dat mijn auto's zwaar misbruikt worden (in de zee gestaan, geregeld onder water bij de Ninglinspo, ik rij sowieso al veel) doen ze het allemaal nog. Wel gooi ik tegenwoordig overal een Bec in. De CYS'en wat ik onder de Losi en in de COD heb zijn ware beesten op 7.4 volt....
MaFoDes is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2016, 04:29 AM   #175
Pebble Pounder
 
Join Date: Dec 2008
Location: Belgium
Posts: 184
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Als je een goede external BEC zoekt, kan ik deze van Castle Creations aanbevelen. Volledig instelbaar naar jouw wensen. Je hebt wel een aparte link nodig om te connecten met je pc.
Sir Steven is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2016, 12:52 AM   #176
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Zag nu alleen dat er ook een bec in mijn esc zit. Heb gelezen dat je niet een interne en externe bec samen kan gebruiken. Dat er dan een doorbrand. Klopt dat ?
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2016, 02:12 AM   #177
Pebble Pounder
 
Join Date: Dec 2008
Location: Belgium
Posts: 184
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Neen hoor. Ik gebruik een HH esc met internal bec van 6v 5a. Ik heb een external bec alleen voor de servo. Deze staat op 7.4. De bec op de esc is sterk genoegd voor de motor maar heeft soms problemen als er veel gelijktijdig gevraagd word van motor en servo. Kijk eens op de website van castle creations, daar staan verschillende aansluitingen.
Sir Steven is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2016, 04:02 AM   #178
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2013
Location: Wijnandsrade, NL
Posts: 357
Default Re: **The Netherlands **Dutch crawlers

Een Bec zou verplicht moeten zijn! Maar dat roep ik alleen omdat ik er nu zelf van overtuigd ben. Voorheen geloofde ik er niet in.
Hier op RCC zit een seller die een No-brainer Bec verkoopt die rechtstreeks tussen accu en servo zit. Briljant ding!
In de COD build zit dan wel weer een Castle Pro en in de G6 een gewone met 6Volt 3A uitgaand. Die laatste maakt toch al een verschil omdat het vermogen voor bv de servo veel optimaler is. Zeker omdat de G6 dual motor is en het nodige wegtrekt....
MaFoDes is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2016, 02:36 PM   #179
Newbie
 
Join Date: Apr 2016
Location: Hilversum
Posts: 29
Default Re: **The Netherlands **Dutch /belgium crawlers

Dan moet ik maar eens een bec erin zetten. Kan ik altijd weer in bouwen met een nieuwe combo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
V8HP is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2016, 03:58 PM   #180
Quarry Creeper
 
Join Date: Aug 2013
Location: Wijnandsrade, NL
Posts: 357
Default Re: **The Netherlands **Dutch /belgium crawlers

Quote:
Originally Posted by V8HP View Post
Dan moet ik maar eens een bec erin zetten. Kan ik altijd weer in bouwen met een nieuwe combo.
Zeker doen. In Nederland kunnen we heel makkelijk bestellen bij Aliexpres. Daar hebben ze de Hobbywing 5v/6v 3A voor minder dan 3,-. De 8A vind je er ook, wel wat duurder, maar het optimale vermogen van je servo zeker waard. Mijn servo's draaien op 7.4, daarom moest ik wel de Castle's hebben of de No-brainer van het forum hier. Maar die zijn een stuk prijziger. Alleen al de link kabel van Castle vond ik belachelijk duur. Gelukkig kreeg ik hem gesponsord. Maar zo vaak gebruik je dat ding niet.
MaFoDes is offline   Reply With Quote
Reply



Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -6. The time now is 07:56 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright 2004-2014 RCCrawler.com