Go Back   RCCrawler Forums > Scale Rigs General Tech > Scale Videos!
Loading

Notices

Thread: G6 superlift southern showdown challenge

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 10-06-2012, 06:52 PM   #1
I wanna be Dave
 
Join Date: Mar 2007
Location: roland,ar
Posts: 5,969
Default G6 superlift southern showdown challenge







video from the superlift orvpark in hot springs arkansas...
1st ever G6 event!!

id highley suggest you try and hit one of these events up...most bang for your buck!
i had @ 5 hours of driving time on my rig..day/night stages..and the terra-x race!!

for some reason my camera decided it wasnt gonna record the footage i was taking during the 1st half
of the G6..

yeah..
i got sick when i saw the video's werent on the sd card...

not much i can do but make shure it doesnt happen at the next one

Last edited by ROLANDROCKSHOP; 10-07-2012 at 10:27 AM.
ROLANDROCKSHOP is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Old 10-06-2012, 11:00 PM   #2
Quarry Creeper
 
Join Date: Sep 2005
Location: LRAFB
Posts: 398
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

That looks like a blast what rigs are eligible for the event I'm within driving distance of hot springs.
alterchristopher is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 08:55 AM   #3
I wanna be Dave
 
Join Date: Mar 2007
Location: roland,ar
Posts: 5,969
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Quote:
Originally Posted by alterchristopher View Post
That looks like a blast what rigs are eligible for the event I'm within driving distance of hot springs.

1.9,2.2 scalers

only mandatory item is a tow strap..all the other items are recommended.
each event is different..

more info here...
2012 RECON G6 Challenge Guidelines and Rules


we will be holding another G6 event here soon.

some of us are getn together at pinnacle mtn oct 13 to do a trail run
come join us!
ROLANDROCKSHOP is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 10:17 AM   #4
Newbie
 
Join Date: Dec 2011
Location: Where am I now?
Posts: 49
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

That sucks that something glitched on the rest of your footage cause what you got is freakin awesome brother. I am sooo bummed I had to pull out but now you guys know why I was willing to drive over 400 miles one way to get to a G6! I'm glad Parker was able to spread some of his insanity down there and I'll get you info on the support group for people who have had the "Parker Experience".
pedlhed is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 11:07 AM   #5
Quarry Creeper
 
Join Date: Sep 2005
Location: LRAFB
Posts: 398
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

looks like fun i want to come but my scaler is a venom safari and i dont think its allowed
alterchristopher is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 11:15 AM   #6
I wanna be Dave
 
Join Date: Mar 2007
Location: roland,ar
Posts: 5,969
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

as long as its a scaler its all good!

as far as the event goes,it just has to be a ladder frame chassis.
ROLANDROCKSHOP is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 04:30 PM   #7
Quarry Creeper
 
Join Date: Sep 2005
Location: LRAFB
Posts: 398
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Yep I have to make a custom chassi or buy an old axil chassi to be alowed venom advertised it as a scaler but its not alowed in any scale events do to the chassi
alterchristopher is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2012, 01:18 PM   #8
Rock Crawler
 
Join Date: Jul 2009
Location: Little Rock, Arkansas
Posts: 542
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Quote:
Originally Posted by ROLANDROCKSHOP View Post
1.9,2.2 scalers

some of us are getn together at pinnacle mtn oct 13 to do a trail run
come join us!

Looks like you guys had a blast. I'll be in Nashville on the 13th, dang it! Oh well, I'll catch you guys next time.
BadRockNoCookie is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2012, 11:45 AM   #9
I wanna be Dave
 
Join Date: Jun 2007
Location: smokey joint
Posts: 2,096
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

that terra race was sweet looking!! awesome to see everyone pile up! lol

great video!!
blakeski is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2012, 07:18 AM   #10
Quarry Creeper
 
Join Date: Nov 2011
Location: Kentucky
Posts: 479
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Yeah that terra X race was the bomb. I must try that soon..
donhd04 is offline   Reply With Quote
Old 10-13-2012, 12:27 AM   #11
I wanna be Dave
 
Join Date: Dec 2005
Location: Orlando
Posts: 7,426
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

I wanna play!
ColquittCustom405 is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2012, 06:52 PM   #12
I wanna be Dave
 
Join Date: Mar 2007
Location: roland,ar
Posts: 5,969
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

ROLANDROCKSHOP is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2012, 07:55 PM   #13
Quarry Creeper
 
Join Date: Mar 2008
Location: Hot Springs
Posts: 298
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Imagine that......another great video from Josh. That OD Chevy sure did look good.
jeepinkid83 is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2012, 08:19 PM   #14
PapaGriz Yo
 
Grizzly4x4's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: In the garage building the wife a crawler
Posts: 13,137
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

In slow motion the the way the H2 moves and bounces looks very realistic.
Damn this looks fun, especially with 5 hours of drive time.
Grizzly4x4 is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2012, 08:24 PM   #15
Quarry Creeper
 
Join Date: Mar 2008
Location: Hot Springs
Posts: 298
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Quote:
Originally Posted by Grizzly4x4 View Post
In slow motion the the way the H2 moves and bounces looks very realistic.
Damn this looks fun, especially with 5 hours of drive time.
Well of course, any Hummer flipping down a hill looks very realistic.
jeepinkid83 is offline   Reply With Quote
Old 10-18-2012, 08:52 PM   #16
Rock Crawler
 
Join Date: Nov 2011
Location: clarksville,ar
Posts: 794
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

great stuff right there !!! LOL i can't believe nobody passed the slingshot challenge..
mjc597 is offline   Reply With Quote
Old 10-19-2012, 09:37 AM   #17
I wanna be Dave
 
Join Date: Mar 2007
Location: roland,ar
Posts: 5,969
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Quote:
Originally Posted by Grizzly4x4 View Post
In slow motion the the way the H2 moves and bounces looks very realistic.
Damn this looks fun, especially with 5 hours of drive time.

and i didnt get any video of the night stage run!
which was a challenge in itself!

most fun ive had with a scaler a friends in a long time!
ROLANDROCKSHOP is offline   Reply With Quote
Old 10-20-2012, 07:13 PM   #18
Jus
I wanna be Dave
 
Join Date: Jun 2008
Location: Vermont
Posts: 2,016
Default Re: G6 superlift southern showdown challenge

Looks like a blast. Wish I was within driving distance.. Nothing like this anywhere near me.
Jus is offline   Reply With Quote
Reply



G6 superlift southern showdown challenge - Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
RECON G6 Challenge "The Superlift Southern Showdown G6" & "Outlaw Terra-X" DRIVNMF Recon G6 227 10-19-2012 11:26 AM
Southern CUP Showdown KrawlOff-Road.com Competitions 725 08-26-2009 06:22 AM
Southern Cup Showdown Photos SVEN Competitions 33 08-21-2009 04:10 PM
Southern CUP Showdown CD13 Oklahoma 1 07-27-2009 06:51 PM
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -6. The time now is 07:51 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Copyright 2004-2014 RCCrawler.com